Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile, a facut un pas important in furnizarea de servicii si continut pentru mobil. Compania Navteq, furnizorul principal in Statele Unite a hartilor de navigatie, a fost cumparata cu 8.1 bilioane de dolari.
Nokia incearca 2 cai diferite pentru a-si dezvolta activitatea: sa-si diversifice gama de terminale mobile si sa ofere clientilor sai noi motive pentru a cumpara telefoanele.
In ultima perioada aceasta este cea mai consistenta achizitie pe care o face. In ultimele luni finlandezii au mai cumparat: Loudeye, o companie ce se ocupa de muzica digitala, Twango, o comunitate bazata pe retele sociale si Enpocket o companie ce se ocupa cu publicitatea pe telefonul mobil.
Analistii conisdera ca pretul platit de Nokia a fost foarte mare, deoarece TomTom (leader in sistemele de navigatie pentru masina) a platit 2.6 bilioane de dolari pentru Tele Atlas, compania numarul 2 in hartile de navigatie. Se pare ca pretul a fost asa de mare deoarece doi alti cumparatori au fost Google si Microsoft.
Nokia considera ca localizarea si oferirea de servicii auxiliare vor fi cheia in viitorul serviciilor pentru telefonul mobil. Oferind posibilitatea utilizatorilor de a gasi restaurante sau de a-si gasi prietenii in timp real si in acelasi timp creand oportunitati pentru publicitatea directionata.
|